Z myślą o wygodzie naszych pasażerów, wprowadzamy możliwość bezpiecznego oraz prostego zakupu przez Internet biletów autobusowych. Oprócz zakupu biletów udostępniamy również wachlarz innych udogodnień: bilety na SMS, automatyczne wystawianie faktury VAT, bezpłatna zmiana daty wyjazdu, możliwość samodzielnego zwrotu biletów, zakup biletów w dwie strony, lokalizacja przystanków oraz rozkład przystanków.

W tym miejscu opiszemy wszystkie najwazniejsze funkcje dostępne w naszym serwisie.


Jak korzystać z naszego serwisu oraz udostępnionych udogodnień?

SPIS TREŚCI:     (kliknij aby przejść do konkretnego tematu)

1. Zakup biletów:

1.1. Jak można kupować w naszym serwisie? (zakup anonimowy i zakup po założeniu konta) >>>

1.2. Wyszukiwanie połączeń >>>

1.3. Wybór połączenia z dostępnej listy >>>

1.4. Wybór ulg handlowych, ustawowych lub promocji >>>

1.5. Podanie danych kupującego i faktura VAT>>>

1.6. Podsumowanie zamówienia >>>

1.7. Płatność za pośrednictwem PayU >>>

1.8. Status zamówienia >>>


2. Pobranie biletów:

2.1. Pobranie biletu kupionego anonimowo >>>

2.2. Pobranie biletu kupionego poprzez zarejestrowane konto użytkownika >>>


3. Zwroty biletów:

3.1. Zwrot biletu kupionego anonimowo >>>

3.2. Zwrot biletu kupionego poprzez zarejestrowane konto użytkownika >>>


4. Faktury VAT:

4.1. Wystawienie faktury >>>

4.2. Pobranie faktury >>>

4.3. Edycja danych na fakturze >>>


5. Bilety w formie SMS:

5.1. Wybór biletu w formie SMS >>>

5.2. Wysyłka biletu SMS po dokonanym zakupie >>>


6. Zmiana daty wyjazdu (przebookowanie biletu):

6.1. Jak zmienić datę wyjazdu? >>>


8. Co daje rejestracja konta w naszym systemie?:

8.1. Rejestracja konta >>>

 



1.1. Jak można kupować w naszym serwisie? (zakup anonimowy i zakup po założeniu konta)

W naszym serwisie można dokonywać zakupów dwiema drogami:

  • anonimowo tj bez zakadanie konta. Oznacza to, że kupując bilety nie trzeba posiadać w naszym systemie żadnego konta. Wystarczy postępować wybrać połączenie, rodzaje biletów, podać swoje dane i zapłacić za bilety.
  • po wcześniejszym założeniu konta tzn, że trzeba najpierw dokonać rejestracji w naszym systemie, a później przed każdym zakupem zalogowanie się na własne konto.

Co daje posiadanie konta i dokonywanie zakupu biletów będąc zalogowanym?

 

Przede wszystkim łatwiejsze zarządzanie swoimi zakupami czyli listę zamówień, łatwiejsze zwroty biletów, możliwość bezpłatnej zmiany daty wyjazdu, możliwość wysłania po zakupie dodatkowy raz biletu SMS, łatwiejsze pobieranie biletów, faktur VAT oraz jej edycji. Ale to niejedyne udogodnienia! W przyszłości planujemy specjalne promocje dla zarejestrowanych użytkowników.

Co zrobić aby się zarejestrować?

Wystarczy wejść TUTAJ >>>, podać adres e-mail, na który zostanie założone konto, imię i nazwisko oraz opcjonalnie numer telefonu. To wszystko. Zajmuje to mniej niż 2 minuty!

 



1.2. Wyszukiwanie połączeń

Aby wyszukać połączenie należy skorzystać z wyszukiwarki znajdującej się na stronie głównej. Wybierz z rozwijanej listy punkt początkowy, oraz punkt docelowy na jaki chcesz znaleźć połączenia. Zaznacz datę wyjazdu oraz liczbę biletów, które chcesz kupić

UWAGA:

Aby wyszukać i zakupić bilety w dwie strony - bilety wyjazdowe oraz powrotne należy zaznaczyć również datę powrotu. Konieczne aby skorzystać z promocji "Tanie powroty"

                                                        

 
 
 

 

 



1.3. Wybór połączenia z dostępnej listy

Po wyszukaniu (jeżeli pomiędzy wybranymi punktami są dostępne kursy) - pojawi się lista połączeń. Przy każdym kursie znajdziesz informacje na temat: przewoźnika realizującego kurs, godziny i daty odjazdu oraz przyjazdu, czasu przejazdu, ceny. Klikając w przycisk zobacz szczegóły kursu można poznać szczegółowe informacje na temat kursu: listę przystanków, cennik biletów.
 

 



1.4. Wybór ulg handlowych, ustawowych lub promocji

W tym kroku można zmienić przystanek początkowy oraz końcowy w obrębie połączenia jakie zostało wybrane. W tym celu należy z rozwijanej listy wybrać nowy przystanek.

W tym miejscu z rozwijanej listy możesz wybrać rodzaj biletu - bilet z ulgą handlową bądź ustawową. Po dokonaniu wszystkich czynności przejdź dalej do następnego kroku.
 


 


1.5. Podanie danych kupującego oraz danych do Faktury VAT

Jeżeli kupujesz anonimowo wypełnij wszystkie rubryki. Podaj imię oraz nazwisko, adres e-mail na jaki dostaniesz kupione bilety oraz obowiązkowy numer telefonu.

Numer telefonu jest nam potrzebny aby skontaktować się z pasażerem w razie nieprzewidzianych i wyjątkowych sytuacji.

Jeżeli chcesz otrzymać oprócz biletów PDF również bilet w formie SMS wciśnij przycisk TAK.

Po wypełnieniu danych potrzebnych do zakupu poniżej znajduje się formularz danych do faktury VAT. Domyślnie faktura generuje na osobę prywatną na imię i nazwisko wpisane do zakupu. Jeżeli chcesz fakturę na pełne dane lub na firmę zaznacz odpowiedni wybór i wypełnij cały formularz.

 


 





1.6. Podsumowanie zamówienia

W tym kroku znajduje się podsumowanie zamówienia. Widoczny jest adres e-mail na jaki zostanie dostarczony bilet oraz numer telefonu (jeżeli wybrałeś, że chcesz otrzymać bilet w formie SMS.

Jeżeli wszystko się zgadza kliknij Przejdź do płatności zostaniesz przekierowany do szyfrowanych płatności systemu PayU.
 


 


 

 

1.7. Płatność za pośrednictwem PayU

Na szyfrowanej stronie PayU wybierz bank za pośrednictwem, którego chcesz dokonać bezpiecznej płatności lub wybierz płatność kartą.

Po przeprowadzonej transakcji powrócisz do naszej strony ze statusem transakcji.

dokonanie płatności PayU

 


1.8. Status zamówienia

Po dokonanej płatności powrócisz na naszą stronę ze statusem płatności. W 99% przypadków bilety zostaną wygenerowane i wysłane w ciągu minuty na podany w zamówieniu adres e-mail (jeżeli kupowałeś będąc zalogowanym bilety pojawią się od razu na Twoim koncie)

UWAGA:Jeżeli pomimo pozytywnej płatności nie doszły wiadomości e-mail z naszego serwisu koniecznie należy sprawdzić folder SPAM! Czasami może się zdarzyć, że restrykcyjne ustawienia konta pocztowego mogą przekierować nasze wiadomości do folderu SPAM.

Jeżeli wybrany została opcja biletu na SMS kilkanaście sekund po zakupie dostarczony zostanie SMS z biletem.

 



 

2.1. Pobranie biletu kupionego anonimowo

  • 1. Po prawidłowej płatności dostaniesz od nas wiadomości e-mail z linkiem, pod którym można pobrać bilety. Kliknij w link. Zostaniesz przeniesiony na specjalną podstronę do pobierania biletu.
  • 2. W celu weryfikacji wpisz adres e-mail jaki był podany w zamówieniu.

 

 
  • 3. Po poprawnej weryfikacji pokaże się podstrona, z której będzie można pobrać bilety (klikając w ich numery), pobrać faktury PDF (wszystkie dokumenty księgowe będą znajdowały się w jednym pliku), a także w przypadku konieczności zmienić dane na wystawionej fakturze
 


 

2.2. Pobranie biletu kupionego poprzez zarejestrowane konto użytkownika:

Kupując bilet będąc zalogowanym użytkownikiem, który posiada u nas konto wszystkie operacje są dużo prostsze oraz łatwiejsze. Dotyczy to również pobierania biletów.

Zaloguj się na własne konto i odnajdź zamówienie, z którego chcesz pobrać bilety:

 



Po kliknięciu w zamówienie pokaże się okienko ze szczegółami zamówienia - w dolnej części ekranu znajduje się przycisk pobierz bilet - po kliknięciu rozpocznie się pobieranie biletu.
 



 

3.1. Zwrot biletu kupionego anonimowo:

Jeżeli chcesz dokonać zwrotu biletu przejdź do podstrony zwrotu biletów. Podstronę snajdziesz w menu głównym -> Zarządzaj biletem lub w zakładce znajdującej się przy wyszukiwarce.

UWAGA: Zwroty biletów odbywają się z potrąceniem opłaty manipulacyjnej. Zwroty możliwe są przed odjazdem autobusu z pierwszego przystanku z całej trasy. Po tej godzinie zwroty nie będą możliwe.

Aby dokonać zwrotu należy wpisać adres e-mail, z którego był dokonany zakup, numer biletu i numer kursu (obie te informacje znajdziesz na otrzymanym bilecie)
 


Poprawne wypełnienie formularza skutkuje informacją, że aby dokonać zwrotu należy potwierdzić klikając link, który wysłalismy na adres e-mail.

Należy kliknąć w widoczny link. Po kliknięciu przychodzi e-mail potwierdzający dokonany zwrot wraz ze szczegółami dotyczącymi zwróconej kwoty oraz wysokości opłaty manipulacyjnej.

 
 


 

3.2. Zwrot biletu kupionego poprzez zarejestrowane konto użytkownika:

Wszystkie operacje są dużo prostsze jeżeli użytkownik posiada konto w naszym systemie i dokonuje zakupów będąc zalogowanym. Aby zwrócić bilet wystarczy zalogować się na własne konto i odnaleźć zamówienie, w którym znajdują się bilety, które mają zostać zwrócone.


W szczegółach zamówienia obok przycisku pobierz bilet znajduje się rozwijana po kliknięciu lista gdzie będą dostępne czynności jakie można wykonać na danym bilecie. Jedną z nich jest możliwość zwrotu biletu.
 


Po kliknięciu pojawi sie informacja o szczegółach zwrotu - cena biletu, wysokośc opłaty manipulacyjnej oraz wartość zwrotu.
 


UWAGA: W tym momencie bilet został zwrócony i nie uprawnia do przejazdu! Kierowca nie będzie posiadał na swojej liście takiego biletu. Pieniądze wrócą na konto w ciągu 48h.

 


Bilety zwrócone posiadają stosowną informację znajdującą się w każdym zamówieniu.

 


 

4.1.Wystawienie faktury

Kazdy klient kupując bilety na naszej stronie otrzymuje fakturę VAT za zakupione bilety. Domyślnie faktury wystawiane są na osobę prywatną na imię oraz nazwisko podawane w zamówieniu. Co zrobić aby otrzymać fakturę na pełne dane albo na firmę?

W kroku zakupowym nr 3 (dane kupującego) znajduje się na samym dole formularz danych do faktury. Wypełnij formularz wszystkimi danymi jeżeli potrzebujesz fakturę na pełne dane. Jeżeli potrzebujesz fakturę na firmę zaznacz to u góry formularza, a następnie wypełnij go wszystkimi danymi.

 

Po prawidłowym dokonananiu płatności faktury zostaną wygenerowane wraz z biletami.

 



4.2.Pobranie faktury VAT.

W zależności od sposobu zakupu (zakup anonimowy vs zakup poprzez zarejestrowane konto użytkownika) faktury będzie można pobrać na dwa sposoby:

Zakup przez konto użytkownika: Faktury można pobrać logując się na własne konto oraz wchodząc w szczegóły zamówienia. Tak, jak w przypadku zakupu anonimowego faktury znajdują się w jednym pliku PDF. Zwrócenie biletu powoduje wystawienie faktury korekty, która będzie znajdować się w pliku. W tym celu należy po zwrocie ponownie pobrać plik PDF z fakturami.



Zakup anonimowy: Faktury odnajdziesz na podstronie, do której dostęp wysłaliśmy w wiadomości e-mail. Dostarczonej po zakupie. Znajdują się tam bilety oraz faktury. Wszystkie faktury znajdują się w jednym pliku PDF. Dokonanie zwrotu generuje korektę do faktury, która zostanie dopisana do pozostałych faktur
 

 



4.3.Edycja danych na fakturze VAT

Każdy klient może jednorazowo zmienić dane na otrzymanej fakturze korzystając ze specjalnej funkcji naszego systemu - zmiana danych odbywa się wystawionym nowym dokumentem księgowym: Notą korygującą, która będzie dołączona do faktury.

Jak zmienić w takim razie dane na fakturze? Wszystko zależy od sposobu zakupu. Klienci kupujący przez swoje konto mogą wykonać tę operację dużo prościej. Natomiast klienci, którzy kupili bilety anonimowo muszą przejść przez cały proces zmiany danych:

Krok 1. Wejdź na podstronę pobierania biletu oraz faktury VAT (link do niej został wysłany w wiadomości e-mail od razu po dokonanym zakupie). Pod tym linkiem znajduje się podstrona pobierania biletów, faktur oraz możliwość edycji danych na fakturze VAT
 



Krok 2. Pojawi się formularz, w którym musisz podać adres e-mail, na który był dokonany zakup oraz numer zamówienia. Numer zamówienia odnajdziesz w wiadomościach e-mail, które wysłaliśmy po zakupie. Prawidłowe wypełnienie formularza skutkuje informacją, że wysłana została wiadomość e-mail z dalszą instrukcją postępowania.

Krok 3. Nalezy wejść w link, który wysłaliśmy w wiadomości.
 



Krok 4. Zostaniesz przeniesiony do spersonalizowanej strony, w której znajduje się formularz, który należy wypełnić. Wpisz ponownie dane, które mają być widoczne na nocie korygującej wystawionej do faktury. Po wypełnieniu zostaniesz poinformowany, że skorygowane dokumenty zostały wysłane w wiadomości na Twój adres e-mail.
 



Krok 5. Pobierz fakturę oraz notę korygującą klikając w link znajdujący się w wiadomości, którą wysłaliśmy. Rozpocznie się pobieranie faktury VAT.



 

5.1. Wybór biletu w formie SMS

Każdy pasażer kupując u nas bilet może wybrać podczas zakupu dodatkową opcję otrzymania biletu w formie SMS. Jak to zrobić?

Wystarczy w kroku zakupowym nr 3 (Dane kupującego) Wpisać wszystkie wymagane dane potrzebne do zamówienia, w tym obowiązkowy numer telefonu, który jest nam potrzebny do kontaktu w razie sytuacji awaryjnych. Dodatkowo należy potwierdzić, że chcemy bilet w formie SMS tj kliknąć w przycisk TAK.

 


Przechodząc do podsumowania (krok zakupowy nr 4) będzie pokazany sposób dostarczenia jaki został wybrany czyli adres e-mail na jaki przyjdą wiadomości z informacją o zamówieniu oraz bilety wraz z fakturami oraz wybrany numer telefonu.


 


Bilet zostanie dostarczony na wskazany w zamówieniu numer kilkanaście sekund po prawidłowym dokonaniu płatności w PayU (w wyjątkowych sytuacjach ten czas może wynieść kilka minut). Bilet SMS wygląda następująco:

 


 

5.2. Wysyłka biletu SMS po dokonanym zakupie:

Posiadanie konta oraz zakupy biletów będąc zalogowanym na swoje konto daje przywileje niedostępne dla tych co kupuja anonimowo!

Jednym z takich udogodnień jest możliwość wysyłki biletu SMS po dokonanym zamówieniu. Jeżeli nie wybrałeś opcji biletu SMS podczas zakupu lub chcesz ponownie dostać bilet SMS, na dowolnie definiowany numer jest taka możliwość.

W tym celu należy zalogować się na własne konto, odnaleźć zamówienie, w którym znajdują się bilety, które chcemy dostać w formie SMS, a następnie wybrać z rozwijanej listy akcję "wyślij bilet SMSem". Następnie należy wpisać numer na jaki chcemy dostać bilet oraz zatwierdzić. Bilet zostanie wysłany. Do każdego biletu można skorzystać z opisywanej funkcji jeden raz.

 

 



6.1. Jak zmienić datę wyjazdu?

Posiadanie konta oraz zakupy biletów będąc zalogowanym na swoje konto daje przywileje niedostępne dla tych co kupuja anonimowo!

Kolejnym udogodnieniem dostępnym tylko dla tych, którzy posiadają zarejestrowane konto użytkownika oraz kupują bilety przez to konto jest możliwość zmiany daty wyjazdu! czyli bezpłatne przebookowanie biletu bez potrzeby jego zwracania oraz ponoszenia związanej z tym opłaty manipulacyjnej.

Możliwość zmiany daty wyjazdu jest możliwa na 24h przed planowanym odjazdem kursu, na jaki posiadamy bilet. Standardowo bilety promocyjne również są wyłączone z takiej opcji (choć zależy to od postanowień konkretnej promocji).

Jak dokonać zmiany daty wyjazdu?

Krok 1. Zaloguj się na konto przez, które został kupiony bilet oraz wejdź w szczegóły zamówienia. Rozwiń dostępne akcje i wybierz zmianę daty wyjazdu

 

Krok 2. Wybierz nową datę podróży i kliknij sprawdź aby zobaczyć dostępną listę kursów na jakie można przebookować bilet.




Krok 3. Z dostępnej listy wybierz nowy kurs na jaki chcesz przebookować bilet




Krok 4. Potwierdź zmianę daty wyjazdu na wybrany kurs
Po prawidłowej zmianie daty wyjazdu zostanie przekazana informacja, że bilet został przebookowany. Nowy bilet pojawi się w nowym zamówieniu. Natomiast stary bilet zostanie anulowany i od tej chwili nie uprawnia już do przejazdu.

 



 





Cookies:
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Informacja o Twoich danych:
Drogi Użytkowniku,
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
Administratorem Twoich danych osobowych jest "Albatros" Sp. z o.o.  ul. Ofiar Katynia 26, 37-700 Przemyśl, NIP: 795-243-20-87 dalej: My, Spółka lub Albatros. Pozyskaliśmy Twoje dane osobowe od Ciebie, podczas korzystania przez Ciebie z usług Albatros wymienionych powyżej.

Co to są dane osobowe oraz jakie dane przetwarzamy?
Dane osobowe to każda informacja dotyczącą osoby fizycznej pozwalającą na określenie w sposób pośredni lub bezpośredni tożsamość tej osoby. Dane te są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie ze stron internetowych, serwisów sprzedażowych w tym zapisywanych w plikach cookies oraz w podpisanych umowach . Przetwarzanie danych osobowych to operacje wykonywane na danych osobowych, a zwłaszcza zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie danych. Przetwarzamy następujące dane osobowe: imię, nazwisko, adres email, adres IP, numer telefonu oraz dane osobowe uprawniające do korzystania z ulg handlowych i ustawowych.

Dlaczego pozyskujemy i przetwarzamy dane?
Twoje dane osobowe zostały pozyskane w związku z zawarciem umowy/lub wypełnionym formularzem/ jak i w trakcie wykonania umowy, będą przetwarzane w następujących celach:

  • realizacji usług przewozowych i hostelowych
  • prowadzenia działań marketingowych, na których przetwarzanie mamy Twoją zgodę
  • zmian, zwrotów i operacji dodatkowych dotyczących zakupionych biletów
  • procesów reklamacji usług

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?
Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Albatros przetwarza Twoje dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. b), c) lub f) w celu umożliwienia nam realizacji umowy, którą z nami Zawarłeś lub do realizacji czynności, które nam Zleciłeś przed zawarciem Umowy, w szczególności:

  • umożliwienia nam weryfikacji, że nabyłeś bilet na przewóz realizowany przez nas lub zarezerwowałeś u nas miejsce noclegowe;
  • umożliwienia nam weryfikacji, że przysługują Ci ulgi na których opiera się wybrana przez Ciebie opcja zakupu biletu;
  • umożliwienia nam poinformowania Cię o opóźnieniach oraz zdarzeniach dotyczących przewozu;
  • umożliwienia nam wystawienia Tobie dokumentów księgowych;
  • umożliwienia nam rozpoznania Twojej reklamacji na świadczone przez nas usługi.

Dodatkowo podstawą prawną jest niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze oraz niezbędność do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora np. takich jak udzielenie odpowiedzi na Twoje pisma i wnioski.

W przypadku wątpliwości co do prawidłowości przetwarzania Twoich danych osobowych, masz prawo wniesienia skargi na przetwarzanie danych do organu nadzorczego. Okres przetwarzania Twoich danych osobowych jest uzależniony od celu w jakim dane są przetwarzane jednakże zapewniamy Cię, że nie przetwarzamy Twoich danych przez okres dłuższy niż jest to potrzebne do realizacji celów przetwarzania.

Komu możemy przekazać dane?
Twoje dane mogą być przekazane podmiotom przetwarzającym dane w związku ze zleconymi przez nas usługami, do Przewoźników, którzy będą realizować usługi przewozowe oraz podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa. Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, aby podmioty z nami współpracujące w sposób rzetelny i zgodny z prawem chroniły Twoje dane osobowe, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Jakie Masz prawa w stosunku do swoich danych?
Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Jeśli oparliśmy przetwarzanie danych osobowych o Twoją zgodę - Masz także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Twoich danych, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem. Zgoda jest niezależna od czasu w jakim Korzystasz z usług, obowiązuje do jej odwołania. Udzielenie zgody oznacza możliwość otrzymywania dostosowanych do Ciebie potrzeb informacji marketingowych i ofert dotyczących produktów i świadczonych usług na podany adres e-mail lub numer telefonu, jak również uprawnia do kontaktów telefonicznych.

Formularz zgody:
W związku z powyższym, zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych oraz celach analitycznych, moich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przeze mnie ze strony internetowej, w tym zapisywanych w plikach cookies, również po rozpoczęciu obowiązywania RODO (czyli po 25 maja 2018 roku).

Podanie danych jest warunkiem zawarcia umowy, bez ich podania umowa nie może zostać zawarta.

Wyrażenie tej zgody jest dobrowolne i można ją wycofać w dowolnym momencie z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.

Zgadzam się